Příběh jednoho Volvo.
Přestože z českých parkovišť v důsledku krádeží mizí stále méně aut a sestupný trend trvá už tři roky, stále je takových případů přes 3000 ročně. Nejhorší situace byla v 90. letech, ale ještě v roce 2003 počet ukradených vozů přesáhl 24 tisíc. Vidíte tedy, že je to mnohem lepší – ale i tak se vyplatí investovat do zabezpečení proti krádeži.
Stále více majitelů automobilů se jim snaží vyhovět a instalovat do svých vozů další ochranu proti krádeži. Děje se tak především u nových nebo víceletých vozů, kde je cena dodatečného zabezpečení jen malou částí z částky, kterou jsme za auto zaplatili.
Na tuzemském trhu existuje několik společností, které takovou ochranu nabízejí. Jak dokazuje následující příběh, pouhá koupě prvního lepšího zařízení a montáž v náhodné dílně ještě nezaručí plnou ochranu našeho vozu.
Pacient: Volvo XC60 se systémem Mild Hybrid od roku 2021
Příběh začíná, když zákazník zavolal jednomu z konzultantů Security-Auto.pl, který se zeptal na další ochranu proti krádeži pro jeho nový vůz. Jako u každého volajícího jsme měli chuť zařízení prezentovat, snažili jsme se o objektivní informace, aby se náš klient necítil nijak obtěžován.
Po pár minutách vcelku milé výměny informací se ukázalo, že náš klient nebude mít zájem o koupi produktu, a to především z důvodu vyšší ceny než v případě jednoho z konkurentů. Přestože jsme naprosto přesvědčeni o lepší kvalitě našeho zařízení, přijali jsme rozhodnutí zákazníka s pokorou a navrhli mu, aby v případě jakýchkoli problémů či pochybností obnovil kontakt.
Komplikace po operaci
Dny a týdny plynuly a my jsme rádi přivítali další lidi, kteří nám a našemu zařízení důvěřovali, zkrátka jsme se postarali o to, co umíme nejlépe – o vývoj účinných zařízení proti krádeži pro auta s KeyLess.
Po nějaké době se však Pán, o kterém jsme se zmínili, rozhodl zavolat znovu a tentokrát byl jeho tón vážnější. „Ukázalo se, že nový vůz ze segmentu Premium po návštěvě naší Soutěže začal dělat tak velké problémy, že specialisté několik týdnů nedokázali najít příčinu opakujících se závad“ – hlásí náš servisní technik.
Rozsudek: nekvalitní zpracování a hrozná montáž
Fotografie, kterou vidíte nahoře, ukazuje, jak je zařízení našeho konkurenta namontováno na trhu. Věnujte prosím zvláštní pozornost novým kabelům, které jsou přestřiženy, což může vést ke ztrátě tovární záruky vozu. O kvalitě spojů mezi kabely se zmiňovat nebudeme, ale asi žádný majitel by si nepřál, aby mu někdo v jeho novém autě opletl kabely prsty a spojil je izolační páskou …
Sluší se dodat fakt, že zařízení bylo zapojeno do OBD zásuvky tak, že padlo do oka každému, nemluvě o specializovaném zloději, který má solidní technologické zázemí např. pro krádeže „na kufřík“.
Opravné ošetření
Specialisté Zabezpeč Auto neměli lehký úkol, ale zbraně nesložili. Hlavním účelem opravy bylo odstranění staré „ochrany proti krádeži“ a instalace CanLock, tentokrát však zachování vysokých instalačních standardů.
Hlavním problémem bylo uvést spleť kabelů do původního stavu a provést spoje na takovém místě, které zabrání zloději zařízení najít a deaktivovat odpojením napájení.
Epikríza
Pacient úspěšně podstoupil reparační operaci.
Může za celou situaci náš nový klient? Rozhodně ne – důvěřoval jedné z mála firem na trhu a určitě jednal v dobré víře, svěřil jim jejich péči. Může za to však naše konkurence? Ano, má na svědomí nekvalitní dílenské zpracování, vystavování zákazníka ztrátě záruky nového vozu, přinášející nebezpečí plynoucí z případných technických problémů vozidla, které by se mohly projevit např. při jízdě. Náš pacient byl propuštěn domů ve výborném stavu. Nic ho neohrožuje na životě ☺