Asi nikdo nechce, aby mu se to stalo – kromě zjevných finančních důsledků je to často také problém, který nám brání v každodenních činnostech – jak získat zpět odcizené auto po krádeži?
Krádeže v Česku v roce 202ě – jak získat zpět odcizené auto?
Přestože se počet krádeží v Česku za poslední 2 desetiletí výrazně snížil, zisky zlodějů rostou a nejčastěji využívaným způsobem krádeží je krádež na kufřík. V posledních letech se počet krádeží aut drží téměř na stejné úrovni – např. rozdíl v krádežích mezi roky 2018, 2019 a 2020 je jen pár desítek vozidel, což je +/- 1% rozdíl.
Míra odhalení krádeží je bohužel stále nízká, a to i přes rostoucí popularitu systémů GPS / GSM / rádiového monitorování vozidel. Současný stav a problém krádeží aut v Česku je nejčastěji způsoben zranitelností bezklíčových systémů KeyLess k odposlechu signálu.
Co dělat když dojde ke krádeži auta?
Dotyčná situace je nepříjemná záležitost, která často spouští extrémní emoce, a ty jen znesnadňují rychlou reakci. Nemůžeme panikařit, protože první hodiny po krádeži jsou pro šance na nalezení auta klíčové.
Není překvapením, že zloději chtějí, aby veškerá krádež a krytí proběhla co nejrychleji. Vozidlo po krádeži skončí někde, kde je během pár hodin rozebráno na díly. To většinou znemožňuje identifikaci auta nebo toho, co z něj zbylo.
Jak získat zpět odcizéne auto? Tipy.
- Zachovejte chladnou hlavu a nepropadejte panice.
- Pokud máte jakýkoli systém sledování polohy vozidla – kontaktujte operátora.
- Informujte policii, a pokud máte monitoring – připravte si nahrávky, které mohou pomoci při bezodkladném hledání zločinců.
To všechno jsou samozřejmé věci, které se kvůli překvapení často zbytečně zdržují. Nejlepší je však použít bezpečnostní prvky, které krádeži zabrání.
Řešení – Imobilizér CAN
Samozřejmě umíme odpovědět, jak auto po krádeži najít, ale je lepší si položit otázku – Jak auto účinně ochránit proti krádeži?
Před nějakou dobou, kdy byly krádeže na kufřík novinkou, bylo využití GPS sledování mnohem efektivnější než dnes. Zloději si s tímto problémem poradili a dnes i pár GPS vysílačů nezaručuje vyproštění vozidla.
Imobilizér CAN CanLock je systém, který efektivně znehybní každé moderní vozidlo díky přímé komunikaci se sběrnicí CAN. Bez ohledu na to, zda máme spalovací vůz, elektrický / hybridní vůz CanLock vozidlo efektivně znehybní a i když se zloděj dostane do vozu bez spuštění alarmu – nebude jej moci nastartovat.
Imobilizér CAN CanLock je komplexní řešení, které chrání vozidlo mnoha způsoby a má velmi široké možnosti:
-Zajištění vozu proti krádeži na kufřík. Systém se také zabývá způsoby odcizení vozidla pomocí emulátorů OBD, duplikací signálu a dalšími podobnými metodami.
-Pohodlné a bezpečné odjištění vozidla bez obětování pohodlí bezklíčového systému KeyLess.
-Zajištění vozu proti krádeži odtahovkou, díky 3osému snímači náklonu a polohy vozidla.
-Zajištění kol proti krádeži. Možnost instalace dalších poplachových sirén uvnitř i v vozidle.
Proč je imobilizér CAN lepší řešení než GPS?
Imobilizér CAN CanLock zabraňuje krádeži a sledování GPS je nejistým prostředkem po krádeži
Výše uvedená věta by mohla v jistém smyslu tuto problematiku uzavřít, ale stojí za to představit GPS sledování, ale také vyzdvihnout výhody sledování. Technologie v autech se neustále vyvíjí, stejně jako bezpečnost. Je to také motivace pro zloděje, aby ve své „profesi“ používali profesionální vybavení, které bude kontrovat zabezpečení ve vozidle.
Sériové bezpečnostní prvky jsou již dobře známé a je těžké konstruktivně mluvit o jejich účinnosti. Jak jsme zmínili – GPS sledování na základech má smysl, ale dá se to také snadno obejít. Zloději využívají tzv rušičky, tedy rušičky signálu. V zásadě si každý může legálně koupit takové zařízení za několik až několik tisíc korun. Už jsme slyšeli o případech, kdy byl majitel bezradný, protože systém, který měl fungovat, se ukázal jako zbytečný.
Přesto – GPS má také své výhody. Je však třeba připomenout, že sledování GPS samo o sobě není ochranou proti krádeži. Naše řešení lze snadno rozšířit také o GPS modul, který přináší všechny výhody vzdálené komunikace s vozem. Samotná ochrana vozu přitom zůstává řešením, které nelze nijak vypnout.