290 / 5 000
Wyniki tłumaczenia
Každé moderní vozidlo je vybaveno standardními zařízením proti krádeži – imobilizérem. Protože všechna zařízení tohoto typu jsou určena k odpojení zapalování -a nafta a benzín jsou různá paliva – funguje zapalovací systém a jeho vypínání v obou případech stejně?
Zapalovací systém – co to je?
Zapalovací systém se používá k zahájení spalování palivové směsi v motoru a je klíčovou součástí vozu. Bez něj bychom nemohli vozidlo nastartovat. Vypnutí zapalování je tedy dočasné zbavení zapalovacího systému schopnosti nastartovat motor. To může být přirozeně dobrá funkce proti krádeži.
Problematiku imobilizérů, rozdíly mezi variantami dostupnými na trhu a více o systému zapalování jsme již popsali zde.
Spalovací motory se od sebe úplně neliší, bez ohledu na to, zda jezdí na naftu nebo benzín. Když už jsme u toho, je třeba zmínit rozdíl ve spotřebě paliva mezi těmito motory. Benzínové pohonné jednotky potřebují jiskru ke spálení nahromaděné směsi. Dieselové motory jsou vznětové motory a místo svíček jsou žhavicí svíčky, které mají směs ohřívat – nikoli zapálit.
Vypnutí zapalování – rozdíly (diesel / benzín)
U dieselových motorů je to trochu jiné, protože k zapálení paliva nepotřebujete jiskru. Motorová nafta se vlivem vysokého tlaku a vhodné teploty sama vznítí. Rozdíl v tlaku mezi benzínovými a naftovými motory je velmi velký.
Zatímco provoz těchto motorů se po nastartování výrazně neliší, existují určité rozdíly v oblasti zapalování a startování motoru. Toto je důležitá otázka v souvislosti s přerušením zapalování, protože aby byla účinná, musí být dočasně vyloučena jedna součást zapalovacího systému.
Pokud je v jednom motoru jiskra, která je nutná ke spálení motoru a ve druhém nikoli, je jasné, že nelze spoléhat na stejné principy, aby bylo možné účinně přerušit zapalování. Na trhu je mnoho různých imobilizérů a každý z nich nějak utne zapalování. Některé jsou založeny na neaktivaci zapalovacích svíček a žhavicích svíček, jiné využívají např. elektromagnetický ventil na čerpadle a další využívají jiné techniky.
Vypnutí zapalování – diesel / benzín – jak to udělat efektivně?
Výběr zařízení pro vypínání zapalování pro naftu i benzín je velmi velký. Většina z nich je ale založena na skrytém spínači, který navíc zasahuje do paprsku vozu. Najít a odemknout takové zařízení může být snadný úkol a zloději vědí, kde je hledat.
Takže i když je vypnutí zapalování rozumným způsobem zabezpečení, ne o každém zařízení lze říci, že je bezpečné. Moderní imobilizéry, ty, které komunikují s CAN sběrnicí, jsou ukryté hluboko, napojují se přímo na „mozek“ vozu a především se odemykají kódem nebo chytrým telefonem – nikoliv jediným tlačítkem.
Kódem sice není efektní klávesnice ve středu kokpitu přímo z filmu Transporter (2002), ale efektní kombinace tlačítek / řazení umístěných v autě. K odemknutí vozu použijte zařízení na palubě ve správném pořadí (např. tlačítka na volantu, rádio, blinkr a páčky stěračů). Používání stejných tlačítek (jako při řízení) má mnoho výhod. Není možné uhodnout, jaká tlačítka a v jakém pořadí by měla být použita k odblokování zapalování. Všechny se totiž běžně používají a nemají typické stopy.
Vypnutí zapalování a další zabezpečení
Existuje mnoho způsobů, jak ukrást auto, proto existuje mnoho bezpečnostních prvků různého typu. Hlavním úkolem takových zařízení je prodloužit dobu krádeže a ztížit ji. Jsou navrženy tak, aby krádež trvala dlouho, byla příliš viditelná nebo příliš hlasitá. S každou minutou a se strhující pozorností se atraktivita našich krádeží aut snižuje. Zloději auta nekradou čtvrt hodiny, ale pár desítek sekund – pokud se něco pokazí, zvyšuje se riziko.
Za prvé, pokud je na světě milion kusu jednoho modelu auta, lze je ukrást téměř všechny stejně. Za druhé – automobilky se vývojem bezpečnostních opatření proti krádeži příliš neangažují, jako by mohly. Tak co?
Dobré, nesériové zabezpečení funguje nejlépe. Zloděj neví, s čím má co do činění, kde hledat blokadu a jaká zařízení byla použita. Přirozeně – první zabezpečovací zařízení, která se profesionální zloděj naučí zneškodnit, jsou ta, která se montují sériově. Dobré zabezpečení dokáže mnohem více než vypnout zapalování – auto lze ukrást i bez jeho zapnutí.
Zařízení CanLock – možnosti
Nabízíme zařízení CanLock, která nabízejí různé možnosti v závislosti na zvolené variantě. Co to je? Odpověď najdete zde. Montujeme různé varianty dle potřeb zákazníka – od základní verze, která umožňuje odříznout zapalování a tím zabezpečit vůz i proti krádeži na kufru, až po variantu s přídavnou sirénou, alarmem a snímačem polohy.